Forum
Tillbaka45 Elit? |
---|
Hej, Träffade Korven precis och han sa att vi skulle spela 45 Elit. Vill bara meddela att då vill jag inte spela. Vi har inte material för 45 Elit. Jag kan lira om vi lirar i 50 serien (som jag trodde vi var överens om) alt 45 Div 1 om vi inte får ihop gubbar till ett 50 lag. Vårt lag är väl närmare 55 än 45? Hur många gubbar har vi som är mellan 45 och 50? Johan 19 sep, 11:46 |
Svar (6 st) |
---|
Håller med 👍 |
Orsak att det blev +45 och inte +50 var att vi inte har någon målvakt. Att det blev elit beror troligen på att vi var topp i serien förra. Att säga "då spelar inte jag" känns för mig jävligt dåligt likaså trodde vi var överens och så vidare måste diskuteras och förmedlas i omklädningsrummet eftersom vi inte haft något möte. Lagledare +45 får i så fall tala med förbundet omg. och kolla om vi kan byta serie. |
Vi kan säkert få ihop spelare till ett 50-lag istället. Problemet är som sagt att det bara är Carnerud som får stå i mål i 50-serien, och det blir lite väl känsligt skulle jag tro. Vi kom 2:a i +45 förra året men Arlanda som vann tycks inte ha nåt lag i år, därav verkar det som att vi blev uppflyttade istället. Jag kan kolla med förbundet om vi kan ändra till 50-serien, men då får nån fixa reservmålvakt först, för det är svårt som det är att få ihop spelare till matcher. |
Som svar på frågan hur många vi är i varje ålderskategori. Från listan i svenska lag borträknat underåriga + 1 som jag vet inte ska spela. Då återstår 43 utespelare. Alla 3 målvakter inräknade i samtliga åldrar. +35 14 spelare + alla målvakter +45 4 spelare + 2 målvakter +50 17 spelare + 1 målvakt +60 8 spelare + 0 målvakt +35 födda -91 eller äldre +45 födda -81 eller äldre +50 födda -76 eller äldre +60 födda -66 eller äldre |
Har inte målisar dispens med 5 år? Då borde +50 kunna vara två målisar, eller? |
Det stämmer. Åldersregler för målvakter: +35 födda -91 eller äldre +45 födda -86 eller äldre +50 födda -81 eller äldre Tack vare det är vi 2 målvakter som får spela +45. Annars hade vi bara varit 1 där också. Nästa säsong får jag spela +50 |